یزدفردا "یک نجومی :برگزاری این پروژه در استان یزد با هماهنگی های انجام شده از سوی شاخه نجوم انجمن ژئوماتیک دانشگاه آزاد میبد با انجمن هاي نجوم (شباهنگ مهریز, آسمان کویر یزد و دانشگاه یزد ( توانستیم شب های خاطره انگیزی را برای مردم رقم بزنیم.

شروع این برنامه در ایران مصادف با روز طبیعت بودکه انجمن علمی ژئوماتیک در این تاریخ با عزیمت به منطقه "غربالبیز" در شهرستان مهریز و با همکاری انجمن نجوم این شهر (شباهنگ) برنامه مشترکی را برگزار نمود که شامل پخش فیلم و تصاویر , آشنایی با صور فلکی , رصد اجرام سماوی و ... بود . خوشبختانه با توجه به موقعیت زمانی این روز مردم زیادی در این منطقه دیدنی جمع شده بودند و از این برنامه استقبال بسیار خوبی کردند.
پس از این برنامه این انجمن در 14/1/88 عازم پارک کوهستان در شهر یزد شد که به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی تلاش برای برگزاری برنامه در این روز و در روز 15/1/88 بی ثمر بود . هرچند گروهها برحسب وظیفه در منطقه پارک کوهستان حاضر شدند و با برنامه های جانبی که از قبل برای شرایطی این چنین آماده کرده بودند توانستند جواب گوی نیاز مردم باشند.

در روز یکشنبه 16/1/88 نیز در مکان تاریخی "نارین قلعه " میبد گرد هم آمدیم تا آسمان مان را اینبار دقیق تر بنگریم. در این تاریخ انجمن ژئوماتیک میبد با همکاری انجمن نجوم آسمان کویر یزد اقدام به برگزاری برنامه های رصدی , آموزش صور فلکی با کمک نرم افزار Stary Night پخش فیلم و اسلاید کرد و به لطف خدا استقبال بسیار مردم از این برنامه بسیار دیدنی بود در این برنامه حضور مسئولان دانشگاه باعث دلگرمی اعضای انجمن ژئوماتیک دانشگاه شد .
در پایان از تمام گروههای نجومی در سراسر ایران که تلاش کردند تا زیبایی های آسمان را به نحوی دیگر نمایش دهند تشکر می کنم همچنین تشکر فراوان داریم از دانشگاه آزاد میبد , فرمانداری میبد , سازمان میراث فرهنگی میبد, انجمن هاي نجوم میبد و یزد و همچنین جناب آقایان مهندس فیض پور, مهندس صلاحی, مهندس سلیمانی و تمام عزیزانی که ما را در برگزاری این برنامه یاری نمودند.

گزارش تصویری :

با کلیک بر روی تصاویر تصویر بزرگ را ببینید :




یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا